Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bloggeři a karmokopové - návrhy pro Větvu, a co vy?

Milý Větvo rád bych si vypůjčil nápad Hanky Novotné, která navrhla, abychom se nazývali blogger(ka). Tedy milý b. Větvo já si myslím, že to je výborný nápad a připojuji se k tomu. (Pro ty kteří nezaznamenali, kolega b. Větvička  sbírá podněty na zlepšení Blogu.)


Další bod je Karma. Předesílám, že nesouhlasím s tím, aby mě někdo napadl osobně, není to věc osobní, jde o věci systémové, které blogu a bloggerům jednoznačně škodí.

Jsou bloggeři, kteří si stěžují na tzv. „honiče čtenosti a karmy“, kteří si vyberou téma a snaží se si zvýšit co nejvíce čtenost a karmu. Nejdříve budu mluvit za sebe. Po nějakou dobu jsem se vyhříval na výsluní, slušné čtenosti a karmy a můj dojem je, že pokud budu chtít psát to, co si skutečně myslím, moje čtenost i karma klesnou. Moje volba je nižší karma, ale nepopulární názory.

V tom je právě problém.

Na blogu jsou tak zvaní „karmokopové“ od názvu zlatokopové, kteří si vyberou populární („zaručená“) téma mezi kterými jsou například: Paroubek, Rath jsou špatní, Poplatky 30 korun jsou správné, ČSSD je špatná, Julínek je borec a tak dále a tak dále. Stačí naplivat špínu a karma 99 je tady. Schválně jsem to spočítal a asi čtvrtina (možná trochu více) článků s vysokou karmou jsou tohoto druhu. Velký podíl na tom má to, že správce blogu vytahuje takovéto články.

Karmokopové mají články velmi konsistentní s názvy Paroubek stokrát jinak, vždy chutný, stravitelný a málo kalorický. Na místo Paroubka, lze dosadit Rath anebo poplatky popřípadě jiné v té chvíli „horké“ téma. Dobrým trikem karmokopů je, že články u kterých neočekávají čtenost nebo karmovatelnost označí jako soukromé a ty nejsou sčítány. Onehdy už mi z toho bylo tak špatně, že jsem se musel Ratha zastat, protože to už „fakt byla přeháňka“ a dobré mravy byly ty tam. Měl jsem dojem, že značná část článků nemá za cíl oprávněnou kritiku, ale jen se hřát na výsluní karmy a po dosti krátké době už bylo všechno na jedno brdo, takové to, že čím více se výkalu hrabeš, tím víc smrdí a je nemálo těch, kterým to z nejrůznějších důvodů andělsky voní. To neslouží ani blogu, ani novinám a konec konců ani bloggerům. Podle mého předpokladu byla obrana Ratha doprovázena nízkou karmou, ale reakce těch, kteří pochopili, o čem píši, mně odměnily.

A o tom to je. Tedy navrhuji: 

Omezit vytahování článků tak zvaných „zaručených témat“. 

Vytvořit pro karmu faktor, který tato „zaručená témata” odmění jen polovinou karmy, ale články originální jako například b. Hanky Novotné, Rebeky Sianderové nebo Renaty Francové odmění více. Protože tyto naše dámy píší prostě skvěle a to je třeba ocenit. Tímto také oceňuji vytažení b. Renaty, ale to nestačí. Záměrně jsem použil pro příklad dámy, ale pánové mají také skvělé blogy za mnohé bych vyzdvihl b. Binka s jeho nedávným článkem o Romech.

Vytvořit minusový faktor pro bloggery se „zaručenými konsistentními“ tématy.

Je u nás blogger, karmokop, sbírající karmu na Paroubka a ČSSD. Ten Blog už se dávno nedá číst, ale pán si zvyšuje karmu a čtenost jen tímto. Odpovězte si. Ty Větvo i vedení blogu a idnes k čemu je takový blog. Někdy mám chuť s klasikem zařvat DOSTI WOLKRA, DOSTI RÁTHA, DOSTI PAROUBKA, DOSTI POLATKŮ, to už je obsese. No važně Větvo dyk je to na jedno brdo a gdo to ma čist. Nevadilo by mi, kdyby si pán bloggoval soukromě, mohl bych to přejít, jako jiné nezajímavé články, ale vytahovat to do zajímavých článků? Ani v legraci. Mě na rozdíl od správce blogu zaujal ve stejné době blog b. Vavříčkové, schválně porovnejte.

Naproti tomu chci vyzdvihnout blog b. Ošlera, b. Novotneho, b. Kříže nebo b. Tydlitátové, kteří sice také přispívají do „konsistentních“ témat, ale jen okrajově a je co číst. Nemají sice karmu 99. Naproti tomu mají kvalitní blogy. Z mnoha kvalitních blogů jsem záměrně vybral tyto čtyři, protože každý z nich je úplně jiný, ale všechny jsou kvalitní. Takovéto blogy je třeba vytahovat častěji na úkor „konsistentních“ a „zaručených” témat, protože takové „konsistentní“ téma si najde každý. 

Navíc takovéto „konsistentní“ téma vracející se měsíce a roky (!), nikoho neobohatí a kvalitu blogu to nezvýší a je to v podstatě bulvár. 

Kvalita blogu je to, o co tu jde, že?

Proto bych doplnil faktor tak, aby byla těm bloggerům, kteří píší o důležitých, ale ne vždy populárních věcech, karma zvednuta. 

Lze to vypočítat a dojít k dobrému matematickému řešení karmy! Nebylo by správné, aby do toho zasahoval lidský faktor.

Nezapomeňte na to, že karma vznikla proto, že čtenost, není směrodatná a nevypovídá o kvalitě, ale jen o popularitě tématu a schopnosti zaujmout nadpisem. Téma „Rath je darebák“ bude mít nesrovnatelně vyšší čtenost, než téma „Nechte Ratha být“, karma by to neměla kopírovat, ale naopak vyrovnávat.

Navrhuji, aby diskuse sama a počet diskutérů zvláště byly zahrnuty do rovnice výpočtu karmy.

Dále navrhuji udělat ne čtyři, ale deset nebo dvacet nejzajímavějších témat podle výběru správce, tak, že tato témata budou ve sloupci po straně blogu, a budou se posunovat v čase. Tím se dostane více lidí i zajímavějších článků na „výsluní“ a jistě změní i pořadí karmy. To možná pomůže odhalit další kvalitní bloggery. 

Navrhuji vyzdvihnout to, že karma není to nejdůležitější, jen (!) karma není znakem jakostního bloggera stejně tak, jako jen (!) čtenost není znakem jakostních novin. 

Navrhuji, aby byla povinnost každého bloggera dát na sebe nějaké spojení. To nemusí být mail. Například b. Francová stejně jako b. Novotny píší skvělé články a svého času jsem chtěl b. Francové napsat, že je rád čtu, ale není na ní ani anonymní spojení. Chápu, že někdo nechce, aby mu psali. Já jsem také nevyvěsil můj mail, ale místo pro zprávy jsem ponechal otevřené pro dotazy a poznámky. To si myslím, že by mělo stačit. Kdo nechce číst a odpovídat, ať tak nečiní.

Shrnutí ke karmě: Zvýšit u bohatě rozvětvených blogů a „nekonzistentních článků“ s vysokou čteností a diskusí. Zvýšit u „nekonsistentních bloggerů“ s neotřelými tématy.
Snížit u „konsistentních bloggerů a blogů“. Snížit u „konsistentních témat“.

Nu milí zlatí kolegové bloggeři to by prozatím bylo tak všechno. Vězte, že se těším z každého okamžiku v našem světě blogu, který otevřel nový svět a podle mě bude v budoucnu nedílnou součástí novin a už teď zvyšuje jejich čtenost. Rád si přečtu reakce co nejvíce z vás a doufám, že článek vyvolá diskusi názory a nápady. 

Nedávno jeden z Vás napsal, že někteří z bloggerů jsou lepší než profesionální novináři a to je pravda.

Blogu zdar.



Autor: Vladimir Danicek | sobota 21.2.2009 8:47 | karma článku: 13,39 | přečteno: 1444x
  • Další články autora

Vladimir Danicek

Umělá inteligence není umělá a už vůbec ne inteligence píseň a báseň pro Xavera

Ano, ano čtete dobře, umělá inteligence není v zásadě vůbec žádná inteligence a už vůbec ne umělá. Můj starší syn to trefně nazval „actual stupidity“, neboli skutečná blbost.

27.2.2024 v 20:00 | Karma: 15,35 | Přečteno: 1590x | Diskuse| Ostatní

Vladimir Danicek

Přepis rozhovoru mezi Vladimírem Putinem a Tuckerem Carlsonem. Dojem z Vladimíra Putina.

Rozhovor mezi Vladimírem Putinem a Tuckerem Carlsonem jsem si poslechl velmi důkladně. Dělal jsem si při tom samozřejmě poznámky a vzalo mi to asi tak půl dne. Motto. Já jsem vám to říkal. Zase měl Daníček pravdu jako vždycky.

19.2.2024 v 7:28 | Karma: 21,88 | Přečteno: 2915x | Osobní

Vladimir Danicek

Evropa dostane zemní plyn namísto z Ruska z Izraele

To že je Izrael jedna ze zemí, s dostatečnými zdroji zemního plynu je známá věc. Dosud si necháváme naše ložiska zemního plynu pro sebe.

10.3.2022 v 13:20 | Karma: 17,02 | Přečteno: 499x | Diskuse| Politika

Vladimir Danicek

Vítězem voleb je Vít Rakušan je premiérem a STAN Sestaví vládu

STAN Piráty nepotřebuje. Piráti jsou mrtvá strana. Bez Víta Rakušana nikdo vládu nesestaví. Proto by byl hloupý, pokud by nežádal křeslo premiéra. Musí jednat tvrdě a nelítostně.

10.10.2021 v 8:56 | Karma: 12,25 | Přečteno: 794x | Diskuse| Politika

Vladimir Danicek

Odkud je koncovka -ová (člověk nebo věc)

V době národního obrození byla vracena Čeština do česká kultury a byla provedena korekce jazyka Českého. Jména jako Kramerius, Dobrovský, Jungmann , Thám a další jsou všeobecně známa. Není potřeba rozvádět.

2.6.2021 v 10:04 | Karma: 14,71 | Přečteno: 1260x | Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 107
  • Celková karma 18,62
  • Průměrná čtenost 3410x
Především jsem lékař, mám svoji kliniku a svoji společnost a mám rád svoji profesi.Jsem pravicově zaměřený člověk. Představuji své názory a svůj pohled s výhodou nadhledu od jinud!

Jsem známý tím, že pro pacienty, laiky, i veřejnost popularizuji a vysvětluji různá onemocnění tak, aby to pochopili.  Kolegové mě sice chtějí někdy zabít, neuvědomujíce si, že jejich učená vysvětlení laik nechápe a odcházejíc z ordinace je moudrý přesně tak, jako když do ní vstoupil.