Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zylbrsztajn

Ha!

Ha! To je vono! Díky, Vladimíre, tohle přesně jsem potřeboval slyšet - teda číst. Za pár dní mi bude 50. Takže ... hm ... plány si nechám pro sebe. Než abych o nich tady vykládal, radši je začnu uskutečňovat. Díky, díky moc.V

0/0
18.7.2009 0:46

pefben

Trochu jednostranný pohled

Tady nějak karmovat nemohu. I když principielně je to tak, jak autor píše - člověk to samozřejmě nemá po 50 "zabalit". Ale lidé jsou ruzných profesí, nátur, zkušeností, zdraví, ....

A pro někoho může být těžké, až nemožné, státi se tím sedmdesátiletým ekonomickým tygrem a lvem salonů, jak autor popisuje.

Je to trochu arogantní pohled někoho, komu se zrovna v životě dařilo.:-/

0/0
14.7.2009 10:04

mahdi

Pár poznámek

- On je rozdíl v tom, co člověk dělá. Dělníci z fabrik jsou opravdu v 50-60 odvaření, manažeři na vrcholu nebo před ním. Ještě nedávno platilo, že dělníci z koksovny se 50 vůbec nedožijou.

- Existuje dobrá detekce stáří, to když člověk začne používat spojení: "To za nás kdysi ..." atd.

- Jinak u mužů se fázi života, kdy na stará kolena začnou zachrňovat svět nebo alespoň budovat světlé zítřky říká "Fáze budování pomníku". Obvykle následuje "Po druhé míze". Když se to dobře uchopí, tak se díky jejich zkušenostem a kontaktům dá leccos opravdu vybudovat a lecčeho dosáhnout.

0/0
13.7.2009 23:37

celim

Re: Pár poznámek

Dělníci z fabrik... po pravdě řečeno, dělnických povolání, kde je člověk před důchodem již fyzicky hodně opotřebovaný až zas tolik není! Je to opravdu málo profesí. Dejme tomu takový horník, nebo dělník z nějakého těžkého provozu bez mechanizace. Ale většina dělnických profesí již dnes až tak fyzicky náročná není. Pak se jedná spíš o to jak se člověk staví k životu. A jak se stará i o sebe a svoje zdraví, jakou vede životosprávu a jak aktivně žije. Já osobně si říkám, že dokud budu ochoten spát ve sněhovém záhrabu, tak ještě starý nebudu, ačkoliv mám před penzí!:-)

0/0
14.7.2009 9:26

mahdi

Re: Pár poznámek

Z těch co znám, tak ti co dělají opravdu těžkou práci už jsou trop ve 40-45 (slévači, horníci, apod.). V 60 končí elektrikáři, soustružníci, obráběči, ... už na to prostě nevidí a nevydrží. V dělnických profesích je ještě pořád spousta lidí, akorát jsou pro spoustu lidí "neviditelní".

0/0
14.7.2009 10:58

fouly

Věk.

Jak se říká,že život člověka je jeden z nejtěžších.Nic se nemá paušalizovat ,mladí,staří,všechno je jedno.Někdo se cítí být starý a unavený v 50,jiný je čipera v mnohem pozdějším věku.V prvním případě to může být pokrývač po 35

letech lezení po střechách,ve druhém univ.profesor,který si nosil celý život jen knížky.

Ovšem nechápu,co přínosného pro děti je mít otce ve věku 70let .Hlavně lidi nepoučovat,ať si žijí a cítí se jak chtějí a mohou.

0/0
13.7.2009 23:10

Yesname

Kdysi se říkalo,

že věk je to číslo, na které se osobně člověk cítí. Všichni víme, že je to jinak, Je to to číslo, na které je vnímán okolím. A s tím nic nikdo nenadělá. A dobře nám všem tak.

0/0
13.7.2009 22:55

mysak_25

Cenny

prispevek,jako vzdy. Ale s myslenkou typu"ukaz sve konto.  ... " bych moc nesouhlasil, kolik je a bylo vzacnych lidi,kteri i pres celozivotni drinu nemohli nic dokazat,jeden z nich je  muj zemrely dedV,ptpak a pol.vezen.;-)

werdan.blog.idnes.cz

0/0
13.7.2009 21:25

mysak_25

Re: Cenny

Neni den,kdybych na nej nevzpomel....

0/0
13.7.2009 21:26

Kapitán Hollister

kdysi jsem se odhodal k běžeckému závodu

výběh na Ještěd. Bylo mě šestnáct, celké dny jsme lítal na kole, byl jsem hubenej, vysportovanej, atd, takže jsem si děsně věřil, že to pro mě nebude nic.  Tak dech mě došel na úpatí Ještědu, pa jsem ŠEL celej vyřízenej na konci dvěstěhlavého chvostu a bojoval jsem o předposlední pozici s dědkem co vypadal na osmdesát. Sposusta jeho lehce mladších kolegů pružně vybíhali kopec daleko před námi.  Od té doby se před důchodci držím v pozoru.

0/0
13.7.2009 19:46

ovoce.zelenina

Děkuji

naprostý souhlas--!!!-- je to přesně tak, není skoro co dodatR^:-)!!

0/0
13.7.2009 19:17

jirkaknop

Jak jste vyzval

ty mladé staříky se zamrzlou pubertou,aby dokázali totéž co staříci ..jak se to dozvíme? Oni klidně mohou říct,že dokáží víc , ale my to za těch 40let už asi nezkontrolujeme. Nebo že by lékařství mělo něco zajímavého v rukávu? Elixír mládí?

0/0
13.7.2009 18:27

Náhodně procházející

Hezky napsané, kupodivu víc platí pro dnešní dobu

Dřív to ve firmách chodilo tak, že dědek, zasloužilý soudruh, chodil nabrigádu. V podniku neudělal nic, udělali za něj mladí kluci. On bral vysoký plat, díky dlouhé praxi, mladí kluci brali méně. Dřív tu byl opačný extrém, zčásti přežívá i dnes. Profesory se stávají lidé příliš pozdě, leckdy to je spíš jak vyznamenání do důchodu, ne-li přímo do hrobu. Většinu života fungují jak odb. asistenti, někteří až později jako docenti. Přitom dříve, takový Masaryk byl profesorem velmi brzy, což bylo mimořádné. Ale věkový průměr, kdy se člověk stal docentem a profesorem např. za první republiky a dnes byl zřejmě jiný. Jak je možné, že dnes leckde trvá PhD studium 8 či více let. Tehdy byly lidé už docenty, lecky i dříve. To není, že by někde byly blbci a jinde chytří, kde stihnou aspiranturu za 3-4 roky. Spíše to závisí na pracovišti, jak je zvykem, jak to kdo dusí. Přitom protlačit synkovi habilitaci i profesuru jde na takovém pracovišti dosti rychle...

0/0
13.7.2009 17:26

Náhodně procházející

Re: Hezky napsané, kupodivu víc platí pro dnešní dobu

Moc jsem se rozepsal, takže k zpět k věci. Dnes je spíš kult mládí, i když inzeráty hledáme do 30, 35 let jsou zakázané (dnes se hledá do mladého kolektivu s prům. věkem pod 30 let). Na druhou stranu jinde jsou relikty socialismu - některá vš pracoviště. Tam leckdy vládnou přestárlí lidé, už nemají plné úvazky, naštěstí, ale šéfují oborovým radám, takže brzdí doktorská studia, habilitace i profesury.

Medicína je opakem např. IT. Zde není expert v 25 či 30, zde to objektivně moc nejde. Z naší 6 leté medicíny lékař, jak mi bylo řečeno, ještě prakticky nic neumí a teprve se učí, několik let. Ovšem ve 40, 50 je naopak vážený odborník, ne někdo na odpis, jak je leckde mentalita IT firem. S čím souhlasím.

Dřív mi vadilo, jak vládli senilní staříci typu Husáka, Brežněva. I Paroubek má tu mentalitu, opovrhovat mladými. Dnešní trend v Česku, kupodivu na Západě to zdaleka tak není, kult mladých, silně fungující v některých oborech je taky velmi nezdravý.

0/0
13.7.2009 17:31

Satyriana

Re: Hezky napsané, kupodivu víc platí pro dnešní dobu

IT? Osobně znám člověka, který programoval ještě kolem 70.roku věku a moc si ho považovali - tuším ještě v roce 2005?

Mně dnes dost vadí leckteré kroky staříka na Hradě, ketrý poněkud předvádí odvrácenou stranu aktivních staříků: Prosadím stůj co stůj, co chci já a po mně potopa...  Sice si to poněkud vyžehlil odmítnutím šrotovného, ale to je jen záblesk a náhoda, když to tak vidím...

0/0
13.7.2009 18:55

Náhodně procházející

Re: Hezky napsané, kupodivu víc platí pro dnešní dobu

Ovšem co jste popsal, systém, kde si váží staršího experta, s tím nutno souhlasit. To bylo i za první republiky, mladí měli šanci, přitom existovalo uznání vůči zkušenostem starších. Ovšem je nutné zároveň odmítnout gerontokracii z doby bolševiků, obnášela mj. i samozřejmé tykání těm mladším od starších, bez dohody jednostranné.

Vy jste psal o duševně svěžích starších lidech, což je zcela odlišné např. právě od těch Rusů. Takže já fandím takovému Gottovi, že má děti i v pozdějším věku, nikdy bych neurážel Zemana, že se znovu oženil po 50 a měl dítě, kdysi na toto špičkoval právě Klaus.

0/0
13.7.2009 17:35

Mufu

Gender

Dle toho anglického přísloví se řídí spousta našich mladých a úspěšných;-(

0/0
13.7.2009 17:18

BoboHml

.

R^

0/0
13.7.2009 17:07

handour

Zdravím Vláďo,

o věk tu vůbec nejde. Znám staré mladíky a obráceně....Někdo nemá úctu k ničemu a k nikomu - ke starším a zkušenějším obzvlášť, protože Ti jim od plic řeknou, co si myslí, a pravdu nikdo moc slyšet nechce.

Mně vždycky imponovali zralí muži s duší kluka a nebo kluci s duší vyzrálého muže?

To už je jedno...hlavně se musí umět smát

Hezký den:-)

H.N.

0/0
13.7.2009 16:57

Kapitán Hollister

Re: Zdravím Vláďo,

R^

0/0
13.7.2009 20:21





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.