Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OL

kocourek-černý

2. 1. 2009 8:11
Bismark

Povinné zdravotní pojištění zavedl jako první německý kancléř Otto von Bismarck v roce 1883, za rok později úrazové a v roce 1889 důchodové a invalidní.

0 0
možnosti
VD

vdanicek

3. 1. 2009 16:00
Re: Bismark

Velmi pekne

0 0
možnosti
VD

vdanicek

31. 12. 2008 22:00
Moudrostrakovi

O palestine mate neprene infomace odpovim v 9 dilu

0 0
možnosti
VD

vdanicek

31. 12. 2008 21:58
Rejzirovi

Nemate pravdu, odpovim v devate casti

0 0
možnosti
M

MoUdrostrak

31. 12. 2008 14:03
Pražský politický proces ve věci Týdeníku Politika

Zvláštní pozornost věnujte tvrdošíjným a nepokorným, kteří se nechtějí

sklonit před naším vrchnostenstvím. Rozšiřujte o nich kompromitující pomluvy. Vyprovokujte je do konfliktů. Nakonec se jich začnou bát i ti, kteří o nich mají dobré mínění a podporují je.

Hlavní je obviňovat - nechť se ospravedlňují. Ten, kdo se ospravedlňuje, je už z poloviny vinen.

'

(Y)(Katechismus pro Židy, vydáno v Tel Avivu r. 1986)(Y)

0 0
možnosti
K

kion111

31. 12. 2008 11:11
Volič Národní strany

Díky za článek!

R^[>-]

:-©EU

0 0
možnosti
M

MoUdrostrak

31. 12. 2008 10:32
Moderni nemocenske pojisteni v datech

F . Procházka, Sociální lékařství, Svazek první, Praha 1925, s. 33. :

'

Povinné nemocenské pojištění dělníků bylo postupně zaváděno v následujících EUevropskýchEU zemích:

'

 Německo - 1883, Rakousko (předlitavská část monarchie) - 1888, Uhry - 1891, Francie - 1894, Norsko - 1909, Srbsko - 1910, Anglie - 1911, Rumunsko - 1912, Rusko - 1912, Holandsko - 1914

0 0
možnosti
VD

vdanicek

31. 12. 2008 21:57
Re: Moderni nemocenske pojisteni v datech

Teplo ale jeste neprihoriva, ale velmi ocenuji.:-)

0 0
možnosti
JJ

Jana z TP

31. 12. 2008 10:11
Děkuji za další reportáž a zkouším odpovídat...

První zdravotní pojištění a systém pojištění bych asi hledala už ve Starém zákonu. Stejně jako jsem našla v "Desateru" největší sociální vymoženost - volný den v týdnu bez práce.  V Talmudu jsem pak našla vysvětlení. Nikdy mne tato otázka nenapadla, tak jsem zvědavá, co bude odpověď. :-) Hezký den.

0 0
možnosti
M

MoUdrostrak

31. 12. 2008 10:10
Zdravotni pojisteni od stredoveku

O zdravotnim pojisteni se hovori priblizne od stredoveku v souvislosti s narustajicim hornictvim a s riziky v nem rostoucimi a tim, jak se postupne kutalo hloub a komplexneji. Na jednu stranu slo o vysoce vynosnou cinnost pro provozovatele, na druhou stranu pri rizikove udalosti (a vypadku prijmu) byl dopady postizen cely kraj, vcetne rodin, ale i zivnostniku a sluzeb. Zminky lze nalezt v hornictvi se tykajici legislative.

Moderni zaklady zdravotniho pojisteni se zase vazi do doby rozvoje zeleznic. A tim padem pocatku prumyslove revoluce.

I dnes o sve zamestnance nejvice pecuji spolecnosti na spicce rozvoje, protoze maji bytostny zajem na jejich dobre kondici a minimalizaci jejich vypadku v procesech (EUBusiness ContinuityEU).

0 0
možnosti
VD

vdanicek

31. 12. 2008 21:57
Re: Zdravotni pojisteni od stredoveku

Zde prihoriva:-)

0 0
možnosti
EK

Eles

31. 12. 2008 9:12
Ad pojištění

Pouze moje dohady: První pojištění moderního typu dle mého názoru vzniklo v souvislosti s velkými podniky v průmyslově vyspělých zemích jako pojištění pro zaměstnance. Tipuji druhou pol. až konec 19.stol a země jako USA nebo VB. První pojišťovny bych zasadil do stejných zemí o nějaký ten rok později. Je ovšem taky možné, žei existovalo něco podobného připomínajícího zdravotní pojištění (byť méně organizované) už třeba ve starověku. Třeba v Číně za dynastie Sung bych to skoro předpokládal.

0 0
možnosti
PZ

Tuřínek

31. 12. 2008 8:37
Izrael ženského rodu!

Fakt je to tak? Já totiž vždy o Izraeli mluvila jako o "ní", neměla jsem k tomu žádný relevantní důvod, jen mi prostě připadalo, že je to ona. A několikrát mi bylo řečeno, co to kecám, že je to on ;-) 

0 0
možnosti
  • Počet článků 107
  • Celková karma 18,62
  • Průměrná čtenost 3410x
Především jsem lékař, mám svoji kliniku a svoji společnost a mám rád svoji profesi.Jsem pravicově zaměřený člověk. Představuji své názory a svůj pohled s výhodou nadhledu od jinud!

Jsem známý tím, že pro pacienty, laiky, i veřejnost popularizuji a vysvětluji různá onemocnění tak, aby to pochopili.  Kolegové mě sice chtějí někdy zabít, neuvědomujíce si, že jejich učená vysvětlení laik nechápe a odcházejíc z ordinace je moudrý přesně tak, jako když do ní vstoupil.