Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem feminista. Věnováno ženám a bloggerkám zvláště.

Pánové prominou.  Mám rád ženy právě pro jejich ženství vyjádřené vně i uvnitř. S kamarádem si mohu popovídat u piva o fotbale a o politice, ale bude to zcela jiný rozhovor, než ten samý který je možno vést s ženou u skleničky vína. Ženy jsou krásná něžná stvoření a je pravdou, že jsou věci, ve kterých jsme stejní a ve kterých se doplňujeme. Miluji ženství a vůbec nechápu, co ženy vidí na těch obhroublých chlupatých stvořeních opačného pohlaví… Tedy chápu, vysvětlila mi na svém blogu to kolegyně bloggerka Mona a je jasné, že ženy to cítí přesně naopak.

Citoval bych jednu z našich krásných sester, která se jednou na jipce při noční vyznávala z lásky k chlapům (v té době k jednomu, tomu nejskvělejšímu) a dodala, že kdyby byla chlapem byla by určitě homosexuál. To mě připomnělo, stejné výroky z druhé (pánské) strany o lesbách. Přešel jsem to mlčením a úsměvem. „Čemu se usmíváš”?… Řekl jsem jí to. Dodnes mám kamarádky a některé z nich byly kdysi moje přítelkyně… Jak říká b. Lucie, je to o něčem jiném.

Rád pročítám blogy psané ženami, které mi otevírají svět, do kterého mi dosud bylo dovoleno jen nakouknout a které dokazují, jak jsme si podobní a jak je malý názorový a přístupový rozdíl mezi pohlavími a jak to vidí ženy, například b. Šárka. Zcela souhlasím s b. Rebekou, že je lépe zůstat sám (ne osamocen), než si najít někoho jen proto, aby člověk nezůstal sám, někdy se to v životě tak přihodí. Rád pročítám blogy b. Hanky s nádherným úsměvem, plné optimismu lidskosti a ženství. Někdy se rozhodnu projet se po Londýně taxíkem s b. Ivou nebo si zajdu do knihkupectví b. Vandy abych si přečetl Čarodějky od b. Mileny

Vždy mě dostane ta spontánní životnost a vtip b. Renaty, která umí psát tak, že s přehledem strčí všechny do kapsy a realismus b. Jany. Naopak nevycházím z údivu nad naivitou a vtipem b. Lucie. V jejích letech jsme nebyli jiní, ale ona si také musí uvědomit, pokaždé když něco komentuje, že za svobodné, originální, veřejně projevené názory jako jsou její, mladé lidi zavírali a zakazovali jim studovat. To při nejmenším. To je důvod, proč mám její blog rád i přes názorovou rozdílnost. Až příště přijedu do Prahy, určitě zajdu na skleníčku do vinárny b. Evy

Je velmi poučné se podívat na život z úhlu doktorky Andrey Chocholouškové i b. Markéty nebo Alice, hubnout s b. Libuší… Je nespočet skvělých blogů a toto je místo zastavit. Omlouvám se tímto těm, které jsem nezmínil, ale vybíral jsem namátkou a v Blogu je spousta skvělých bloggerek a samozřejmě bloggerů, pánové. Ale tento článek je o ženách.

Můj oblíbený politik 86 letý izraelský prezident Šimon Peres, nositel Nobelovy ceny míru a moudrý člověk, který překvapuje mladíky svojí skvělou fyzickou a duševní kondicí, který vždy všechny ulidňuje slibuje tím, že nezapomene zemřít, nedávno vyzdvihl přínos izraelských žen pro společnost. Žen, které pracují ve stejných oborech jako muži, jsou skvělé lékařky, pilotky stíhaček a vrtulníků i vědecké pracovnice političky a podnikatelky. Zvládají svoji práci i mateřství, samozřejmě s pomocí svých mužů, protože dohromady tvoříme tým. Ta pomoc je vzájemná. 

Žena má stejné schopnosti jako muž a proč by tomu mělo být jinak? 

Jsou mezi námi rozdíly dané přírodou a jsou oblasti, kde je žena nezastupitelná i naopak. To je o důvod více abychom se doplňovali. Česká společnost je za tou západní ve zpoždění, u nás dosud nevyrostla Golda Meir, Margaret Thatcher, Cipi Livny, Angela Merkel anebo Condoleezza Rice. Nesnáším Hillary Clinton jako člověka. Nebylo náhodou, že volební boj prohrála.

Mimochodem k přechylování. Navrhuji, abychom to dělali jako v cizině. Ctili jméno člověka. Nechat to jak je to psáno v originále a neprznit lidem jména. 

Svět se mění a ženy se stále více prosazují i za pomoci svých mužů, kteří tím ukazují svoji sílu. Pokud muž nechce dělat kariéru, není důvod, proč by to nemohl umožnit ženě. Kvůli egu? Blbost. Pokud ji chtějí dělat oba, je to problém, ale i to se dá vyřešit.

Ano je problém v dlouhé mateřské dovolené. V pokrokovém světě se smrskly na několik měsíců a žena, která chce zůstat déle, jako například žena mého kamaráda, vypadá divně. Já bych to nechal, milé dámy, na vašem rozhodnutí. Vy musíte vědět, co chcete a kam chcete dojít. Jedna moje kamarádka z Čech říká, že jí baví se starat o své tři děti, opustila původní práci a našla si něco na částečný úvazek. To ale musí být jen a jen vaše rozhodnutí. Pohlaví nesmí být omezením, protože není důvod, aby tomu tak bylo. Omezením by měla být volba člověka.

Cipi Livny vedla volební kampaň tak, jako by nebyla žena. Říkala, volte mě, protože jsem nejschopnější. Lidé jí uvěřili, volili ji a ona zvítězila. Přesto vládu sestavuje její soupeř. Nabídl jí, že jí připojí k vládě. Ona hrdě odpověděla ne a odešla do opozice. Má pravdu. Zvítězila. Pokud s ní chtějí jiní vládnout, ona musí být ministerskou předsedkyní, jinak je to nedůstojné. Já bych se choval stejně. 

Cipi měla volební reklamu tohoto znění:“Byl důstojníkem a agentem Mossadu, byl předsedou bezpečnostního výboru parlamentu, byl ministrem zemědělství, ministrem imigrace, ministrem výstavby a ministrem spravedlnosti, byl kancléřem, byl ministrem zahraničí a místopředsedou vlády, nikdo by nepochyboval o tom, že může být úspěšným předsedou vlády, kdyby nebyl…žena“.

Moje dobrá známá profesorka interní kliniky Ahuva (=Milovaná) Gulik vládne své klinice železnou rukou. Je matka tří dětí, manžel podniká a před ní se mají na pozoru mnozí muži. Má koule, které by jí mohl leckterý chlap (přednosta kliniky) závidět. Své sekundáře a sekundářky vychovává podle toho. Běda tomu kdo by se jich dotknul. Navíc vypadá ve svých šedesáti velice pěkně. Řekněme na 40-.To dělá ta kosmetika a posilovna… 

A pak, že žena nemůže být skvělou lékařkou, političkou, podnikatelkou… Jistěže může. Jen jí to umožnit. To je rovnoprávnost. Ne pozitivní diskriminace. A že žena může navíc využít své ženskosti? Skvělé! 

Ano toto je můj názor  b. Veroniko.


Autor: Vladimir Danicek | čtvrtek 5.3.2009 19:10 | karma článku: 28,21 | přečteno: 3050x
  • Další články autora

Vladimir Danicek

Umělá inteligence není umělá a už vůbec ne inteligence píseň a báseň pro Xavera

Ano, ano čtete dobře, umělá inteligence není v zásadě vůbec žádná inteligence a už vůbec ne umělá. Můj starší syn to trefně nazval „actual stupidity“, neboli skutečná blbost.

27.2.2024 v 20:00 | Karma: 15,35 | Přečteno: 1587x | Diskuse| Ostatní

Vladimir Danicek

Přepis rozhovoru mezi Vladimírem Putinem a Tuckerem Carlsonem. Dojem z Vladimíra Putina.

Rozhovor mezi Vladimírem Putinem a Tuckerem Carlsonem jsem si poslechl velmi důkladně. Dělal jsem si při tom samozřejmě poznámky a vzalo mi to asi tak půl dne. Motto. Já jsem vám to říkal. Zase měl Daníček pravdu jako vždycky.

19.2.2024 v 7:28 | Karma: 21,88 | Přečteno: 2914x | Osobní

Vladimir Danicek

Evropa dostane zemní plyn namísto z Ruska z Izraele

To že je Izrael jedna ze zemí, s dostatečnými zdroji zemního plynu je známá věc. Dosud si necháváme naše ložiska zemního plynu pro sebe.

10.3.2022 v 13:20 | Karma: 17,02 | Přečteno: 499x | Diskuse| Politika

Vladimir Danicek

Vítězem voleb je Vít Rakušan je premiérem a STAN Sestaví vládu

STAN Piráty nepotřebuje. Piráti jsou mrtvá strana. Bez Víta Rakušana nikdo vládu nesestaví. Proto by byl hloupý, pokud by nežádal křeslo premiéra. Musí jednat tvrdě a nelítostně.

10.10.2021 v 8:56 | Karma: 12,25 | Přečteno: 794x | Diskuse| Politika

Vladimir Danicek

Odkud je koncovka -ová (člověk nebo věc)

V době národního obrození byla vracena Čeština do česká kultury a byla provedena korekce jazyka Českého. Jména jako Kramerius, Dobrovský, Jungmann , Thám a další jsou všeobecně známa. Není potřeba rozvádět.

2.6.2021 v 10:04 | Karma: 14,71 | Přečteno: 1260x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  17:55

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 107
  • Celková karma 18,62
  • Průměrná čtenost 3410x
Především jsem lékař, mám svoji kliniku a svoji společnost a mám rád svoji profesi.Jsem pravicově zaměřený člověk. Představuji své názory a svůj pohled s výhodou nadhledu od jinud!

Jsem známý tím, že pro pacienty, laiky, i veřejnost popularizuji a vysvětluji různá onemocnění tak, aby to pochopili.  Kolegové mě sice chtějí někdy zabít, neuvědomujíce si, že jejich učená vysvětlení laik nechápe a odcházejíc z ordinace je moudrý přesně tak, jako když do ní vstoupil.